Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.04.2010 10:30 - Как се печелят 1, 3 млн. долара за 2 секунди
Автор: vlstoyanov Категория: Бизнес   
Прочетен: 1758 Коментари: 2 Гласове:
1



Предполагам всички сте чували за кризата от 1987 г. и по точно за черния понеделник. Датата е 19 октомври, постепено без да има ясна причина паника обхваща всички и всеки иска да продава. В края на деня се стига до там, че за да избегнат яростните тълпи брокерите напускат борсата през тайни изходи.Нека да спомена, че срива е толкова мощен, че Дау Джонс губи 22,61% от стойноста си и спада до 1738,41 пункта.Това е второто най-гоялмо понижение за една сесия при индекса. Другите борсови индекси по света също губят голяма част от стойността си. Така тази дата остава най-лошият кошмар за доста брокери и инвестори.

Има и такива, които благодарение на своя опит успяват да извлечат печалба.
Историята която ще разкажа се отнася за вторник 20 октомври, а главен герой е Луис Борселино. Той е световнопризнат есперт по търговия на финансовите пазари и има над 20 години опит на „пода” на борсата в Чикаго.Горещо препоръчвам на всички да намерят и прочетат неговите книги.

„ През черния понеделник бях извън страната(САЩ). В действителност нямах възможност да се върна преди вторник следобед. Във вторнок следобед и в сряда направих шестцифрени печалби. Но нека ви разкажа какво се случи в вторник.

Преди да започне търговията в борсовата зала беше напрегнато. Брокерите, които можех да видя бяха изключително нервни. Понеже бях брокер в началото на кариерата си съм се научил ясно да разпознавам езика на тялото им. Те действаха така все едно имат да изпълнят голяма поръчка. Точно преди началото на търговията брокерите започнаха да дават офертите си. Един брокер предложи да продаде S&P с 4.00 пункта по-ниско.( На „пода” на борсата възприемаме тези 4.00 пункта като 400). След това друг брокер този път от Shearson, каза че е 10.00 пункта по-ниско.(Незабравяйте, че през 1987г. нямахме ограничения да действаме при рязко падащ пазар). Това беше невероятно, за секунди бяхме вече с 10.00 пункта надолу. Започнах да се чудя колко може да продължи спада.
- 20.00 пункта по-ниско, изкрещях аз.
Брокерът на Shearson предложи 30.00 пункта по-ниско. Аз казах 40.00, а той изкрещя 50.00.
S&P отвори с 56.00 пункта по-ниско. Тогава си помислих, че това трябва да е дъното. Знаех, че това трябва да е дъното. Започнах да купувам. Купих 150 контракта от брокера зад мен и ги продадох 2 секунди по-късно с 20.00 пункта по-скъпо(високо). Излезнах с 1,3 млн. печалба за по-малко от минута...

Колкото бях спечелил в тази сделка, толкова можех и да загубя, ако пазара се беше обърнал срещу мен.”

Това звучи найстина невероятно - 1,3 млн.$ за две секунди. Но какво доведе до този невероятен успех?
Според мен основната причина Луис да направи такава невероятна печалба е опита, който е напрупал. Благодарение на него той успява да прецени правилно създалата се пазарна ситуация и да не се поколебае да действа, когато възможността е налице. Също му позвоява да закрие позиция навреме, а не да чака печалбата да се увеличи.

Опитът е основен фактор за успех във всяко едно начинание и в частност в борсовата търговия.
Опитът е пътя, който трябва сами да извървим, нашия собствен път. Той не се купува, а се придобива и с него идва рутината. За всичко останало може да ни потърсите www. finance-solutions.org. Така с времето ще видите как ставате по-добри и по-добри.


„Умният човек се учи от грешките си, а мъдрият от грешките на другите”.



Гласувай:
1



1. raders - късметлия
15.04.2010 10:47
късметлия
цитирай
2. vlstoyanov - Има и някаква доза шанс
15.04.2010 14:14
Има и някаква доза шанс разбира се. Но той е знаел какво прави, защото по нататък описва как при подобни ситуации пазара падал после се покачва и после влизал в рейнд. Не го включих това, защото лично аз не съм убеден дали е така и не мога да твърдя дали има такава зависимост. Но мога да споделя една кратка случка от моя опит.
Когато реших преди доста време да търгувам за първи път злато/долър(XAUUSD) в платформата тогава най-малко можеше да купя или продам 100 еденици. Без да се замисля много и на база на направен анализ продадох 100 ед. Тогава видях че около 50 % от сумата по сметката ми се използва по тази позиция и веднага я закрих.Добре че бях чел нещо за ММ. В рамките на няколко секунди спечелих 300$ и това си беше чист късмет.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vlstoyanov
Категория: Бизнес
Прочетен: 110319
Постинги: 50
Коментари: 52
Гласове: 81
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930